Czy blog seo to to samo, co blog firmowy?

przez | 21 maja, 2020

Rozglądając się w sieci za usługami dotyczącymi pozycjonowania czy promowania stron internetowych w sieci, można natknąć się na takie rozwiązania jak blog seo albo blog firmowy. Niektórzy zastanawiają się więc, czy chodzi o to samo, czy są to może jakieś dwie zupełnie różne propozycje. W takim razie co to są za blogi?

Blog firmowy może być blogiem seo

Blog firmowy to strona zapełniona treścią, a w zasadzie zapełniana regularnie. Na niej publikowane są artykuły informacyjne i poradnikowe. Właściciele firm tworzą je po to, aby dzielić się wiedzą, którą posiadają. W ten sposób stają się ekspertami w swej dziedzinie i przyciągają uwagę klientów. Blogi te zapewniają im bezpośredni kontakt z obecnymi klientami i z potencjalnymi również. Pod hasłem pozycjonowanie blog można znaleźć informacje, które wskazują na to, że blog firmowy może być również blogiem seo. Chodzi o to, że może też służyć pozycjonowaniu strony firmowej. Wystarczy publikowaną na niej treść przygotować pod kątem seo. Chodzi tu o to, aby artykuł miał minimum 3000 znaków, był podzielony na akapity, miał nagłówki H1, H2, H3 itd., a także zawierał słowa kluczowe związane z tematyką bloga i z tematyką czy zawartością pozycjonowanej strony firmowej. W dodatku artykuły te muszą być publikowane regularnie, na przykład raz w tygodniu albo jeszcze lepiej dwa razy na tydzień. Ważne jest również to, aby były artykułami wysokiej jakości, ponieważ dziś tak inteligentne roboty Google także zwracają uwagę na merytorykę tekstów. Tak więc lepsze teksty mogą zapewnić lepszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Można więc stwierdzić, że blog firmowy może być blogiem seo. Czyli poradniki publikowane na blogu mogą służyć czytelnikom i pozycjonować stronę firmową.

Warto łączyć obie funkcje bloga

Jak najbardziej warto, aby blog był blogiem firmowym i blogiem seo w jednym. Bo można skupić się tylko na czytelnikach, tworząc przydatną treść bez linkowania i wpisywania słów kluczowych. Można też zasypać teksty słowami kluczowymi z myślą o samym pozycjonowaniu, przez co stracą naturalną formę i atrakcyjność dla czytelników. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby funkcje obu rodzajów bloga, jeśli można to tak określić, połączyć w jedno. Dzięki takim blogom firmy wiele zyskują i o to właśnie chodzi. Teraz coraz więcej firm decyduje się na zakładanie takich dodatkowych stron. Kiedyś popularne były strony zapleczowe, zapełniane słabej jakości treścią z wybranymi frazami. Dziś to blogi są stosowane najczęściej. Po prostu są bardziej wartościowe i przydają się znacznie częściej i w szerszym zakresie.

Blog seo zawsze po części jest blogiem firmowym, jeśli ma służyć pozycjonowaniu strony firmowej. Natomiast blog firmowy nie musi być blogiem seo. Można go przecież tworzyć z myślą o czytelnikach, publikując artykuły wysokiej jakości dla ludzi, klientów, w tym klientów potencjalnych. Mając własną firmę, dobrze jest przedyskutować ten temat ze sobą samym lub z pracownikami. Może warto zainwestować w tę dodatkową stronę. W końcu nie jest to zbyt kosztowna inwestycja.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl