Planer słów kluczowych, czyli o narzędziach do fraz kluczowych

przez | 26 marca, 2020

Chcąc uzyskać propozycje słów kluczowych warto korzystać z odpowiednich narzędzi do tego. W sieci znajdziemy wiele darmowych wyszukiwarek, które mają dodatkowe (płatne) funkcje lub możemy skorzystać z odpłatnych pakietów i programów. Aby uzyskać skuteczne pozycjonowanie stron www warto postawić na profesjonalne wyszukiwanie słów kluczowych.

Google Trends

Google Trends to intuicyjne i darmowe narzędzie, które wykorzystuje dane z wyszukiwarki Google. Pokazuje nam, jak często konkretna fraza jest wyszukiwana. Brzmi banalnie, ale ma spore znaczenie dla pozycjonowania google. Trendy słowa kluczowego w czasie, porównanie trendu popularności fraz, zawężenie zakresu do danego regionu, wyszukiwarki grafiki, Youtube czy zakupów Google, sugestie podobnych tematów oferuje Google Trends, co przekłada się na skuteczne pozycjonowanie w szerszej perspektywie. Dzięki temu zyskamy informacje, które okażą się przydatne dla strategii marketingowych, ponieważ zaznaczają, co ludzie w określonym czasie szukają z użyciem wyszukiwarki.

Ubersuggest

Chcąc wyszukać dla skutecznego seo propozycje słów kluczowych zawierających warto skorzystać z narzędzia Ubersuggest. Dzięki niemu mamy możliwość szybkiego rozwinięcia danej grupy słów kluczowych, która nas najbardziej interesuje oraz otrzymania podglądu wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego czy trendu. Z pomocą narzędzia możemy wygenerować pełny listing dla danej frazy, a nawet go pobrać do .csv. To znacznie ułatwia późniejsze pisanie tekstów pod pozycjonowanie serwisu. Minusem Ubersuggest jest, że nie posiada takiej funkcji, jak pokazywanie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań.

Google search

Wyszukiwanie słów kluczowych z long tail i tematów do rozbudowy strony możemy realizować z pomocą automatycznego uzupełniania zapytań w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka Google sama po rozpoczęciu wpisywania sugeruje najczęściej szukane frazy, związane z tematem. W ten sposób lepiej będziemy wpisywać się w pozycjonowanie google.

Answer The Public

Answer The Public stanowi darmowe narzędzie po pozycjonowanie stron SEO, które dla wybranego zapytania prezentuje różne kombinacje słów kluczowych i najczęściej formułowanych pytań w wyszukiwarce Google. Dzięki temu możemy wygenerować wizualizacje oraz tabele obrazujące sposób, w jaki użytkownicy formułują swoje zapytania podczas poszukiwania konkretnych informacji. To pomoże ustalić łatwo kampanię pod pozycjonowanie strony google. Narzędzie posiada również funkcjonalność wyeksportowania wszystkich słów do pliku .csv. Pomocne okazać może się także wygenerowanie listy słów kluczowych long tail, pytania pod content marketing czy porównania – wszystko jest opcjami narzędzia.

BuzzSumo

Platforma ta umożliwia monitorowanie zaangażowania użytkowników, a także śledzenie aktualnych trendów w content marketingu. To pomaga lepiej planować pozycjonowanie strony internetowej. Wyznacznikiem jest w tym przypadku liczba udostępnień w social mediach. W darmowej wersji narzędzie umożliwia sprawdzenie 10 najbardziej angażujących artykułów, dotyczących wybranej przez nas frazy. Angażujące wątki mogą stanowić inspirację dla tworzenia własnego contentu oraz przygotowywanie strategii pozycjonowania stron internetowych, gdyż większe zainteresowanie to zwiększony ruch na stronie.